Niets bijdragen, behalve hetgeen er staat.


( Verdere eventuele info over dit weblog, helemaal onderaan de startpagina. Tevens vind je er blogs die ik volg en indien je deze blog wilt volgen, de volglijst.) En nu maar hopen dat er bezoekers zijn die dit lezen...
Een blog dat gaat over de invoelbare spiritualiteit en hoe men vanuit het holisme de dingen tegemoet kan treden.Verder is dit blog gericht op een boeddhistische levenshouding.





woensdag

De betrekkelijkheid van eerlijkheid.


Het liefst zou je alles willen delen.
Waarom een geheim maken van dat wat menselijk is en in ieder mens verscholen ligt?
Inderdaad, het ligt verscholen, want bij zaken waarvan wijzelf vinden dat we erin falen denken we heel vaak dat we een van de weinige zijn die daar mee zit.
Maar waarom zou je je z.g. duisternis willen delen?
Om jezelf te bevrijden en daar door onbedoeld de ander?
Toch heeft het delen van duisternis ook grote risico's.
De 'delenden' trekken elkaar soms verder het moeras in.

Eerlijkheid en openheid is zeer betrekkelijk.
Het kan pas zuiver zijn als je eerst diep bij jezelf naar binnengaat.
En dan nog is er de drempel waarbij je juist dan ervaren kan dat jouw 'eerlijkheid' kwetsend voor de ander kan zijn.
En openheid? Openheid kan je zelf heel kwetsbaar maken.

 Geschreven door een flapuit die nog steeds lerende is, wat wel en wat niet.
De spontaniteit van het hart even door de 'grijze kronkelende massa' laten gaan.
Niet altijd makkelijk met het hart op de tong.

De uitdrukking; Kinderen en dronken mensen spreken de waarheid is zeer dubieus.
Het kind kan zichzelf nog niet zien in betrekking tot de ander, de dronkaard kan zichzelf niet meer zien in betrekking tot de ander!

4 opmerkingen:

  1. bedankt voor de waarschuwing

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op het www zou ik niet mijn hele hebben en houden willen delen, je weet niet wie het leest en wat de gevolgen zijn. Ik heb er nare ervaringen mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt nare ervaringen heb ik er niet mee, maar ik ben het wel met je eens. Het gaat er vooral ook hier om wat belangrijk voor je is en waar je vrij in wilt zijn. ;-;
      Hele hebben en houden zou ik ook niet delen. Dan houd ik geen lezer meer over! ;-)

      Verwijderen

walterkas811@gmail.com